Dag van vertrek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Schellevi - WaarBenJij.nu Dag van vertrek - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Schellevi - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

29 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Gister was de dag van het vertrek, het moment van mijn grote avontuur. Papa, Anne, Chris, Fé en Jannette brachten mij naar Schiphol. In de auto kwam ik er al snel achter dat ik mijn portemonnee vergeten was en dus moesten we eerst weer terug naar huis om deze op te halen.

Eenmaal op Schiphol aangekomen duurde het een eeuwigheid voordat ik mijn koffers kwijt kon. Bij de klm gebruiken ze een systeem waarbij je zelf je koffers moet inchecken en niet iedereen begreep hoe dit werkt.
Het moment van afscheid nemen kwam al snel en eerlijk gezegd viel het me zwaar. Opeens is daar het besef dat je 3 maanden lang niet even snel langs kunt voor een kopje koffie of om even van je af te praten. Er hebben wat tranen gevloeid en om het niet nog moeilijker te maken haastte ik me snel naar de douane en de gate.

Bij de gate aangekomen bleken we 1,5 uur vertraging te hebben. Super fijn als je daarna nog 9 uur stil moet zitten in een vliegtuig.
In het vliegtuig vertelde de piloot dat er 3 (co)piloten aanwezig waren en dat alle stoelen in de cockpit ten alle tijden bezet zouden zijn.
Bij elk klein beetje turbelentie vertelde de piloot waar dit vandaan kwam, iets wat normaal niet zovaak gebeurd maar naar aanleiding van de ramp in Frankrijk bracht dit toch wel rust bij de mensen.

Inmiddels lig ik in m'n bedje in m'n studio. Het is hier vooral heel zweterig warm. De onderweg hier naar toe zag ik overal feestje en live muziek, dat beviel me eigenlijk wel.
M'n studio ziet er verder ook goed uit. Beide buren zijn studenten, ik heb ze nog niet gezien want ze waren gisteravond aan het stappen.

Vanmiddag maak ik een stadswandeling door Paramaribo. Ik ben heel benieuwd hoe er hier uitziet en aan toe gaat.
Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Lisa

  • 29 Maart 2015 - 12:20

    Lisanne :

    Hoi Lisa,

    Leuk om te lezen waar je mee bezig bent en hoe het met je gaat!
    Fijn dat de reis daarheen goed gegaan is, en dat de studio je bevalt.
    Dat is toch wel belangrijk als je daar 3 maanden moet vertoeven.
    Ik wens je heel veel succes maar ook heel veel plezier in Suriname.
    Het gaat je zeker lukken om de opleiding af te ronden.

    Liefs, Lisanne

  • 29 Maart 2015 - 12:41

    Jolanda En Marten:

    Leuk verslag Lisa.
    We blijven je volgen.
    Veel plezier daar en geniet van deze kans!

    Groetjes Marten en Jolanda

  • 29 Maart 2015 - 14:03

    Tante Joke:

    Ha nichtje,

    Wat fijn dat het allemaal goed verlopen tijdens je reis.
    Je schrijft dat het daar broeierige warmte is, nou, hier valt de regen met bakken uit de lucht, bah, bah en nog eens bah.
    De vooruitzichten beloven ook nog niet veel goeds.
    Wat leuk dat je nog even bij opa en oma bent geweest afgelopen week, ze gaan je zeker missen.Als je de stage er op hebt zitten, wonen ze op het nieuwe adres.
    Veel wijsheid en succes met dit laatste stukje studie, Lisa tot gauw, dikke knuffel van ons! Liefs tante Joke

  • 29 Maart 2015 - 16:12

    Conny:

    Hai,

    Ik ga je volgen hoor!!
    Hier regent het al bijna 2 dagen, dus wees blij hihi.
    Conny x

  • 29 Maart 2015 - 17:00

    Mamma:

    Hai meissie,

    wat fijn dat je reis zo goed verlopen is....en ik snap het maar al te goed van de traantjes....heb je vrijdag ook nagekeken tot ik je niet meer zag toen je bij mij wegfietste....vond het moeilijk
    Ik ga je elke keer als je iets post volgen en ik hoop dat we elkaar nog vaak spreken en zullen zien op skype.

    kom lekker even iets bij.....hoop dat dit een toptijd voor je gaat worden.
    liefs mamma

  • 29 Maart 2015 - 18:58

    Yvonne:

    Hallo Lisa

    Wat leuk om je verslag te lezen
    Fijn dat alles je tot nu toe bevalt
    Ik wens je een super leuke tijd in suriname
    Gaat je zeker lukken
    Liefs Yvonne

  • 29 Maart 2015 - 19:54

    Tante Hanny:

    Hey Liesje,
    Fijn te horen dat je veilig over bent in een broeierig Paramaribo!! Ik vind het super knap van je dat je deze uitdaging aangaat! Leuk dat we je zo kunnen volgen en dat gaan we ook zeker doen. Ben trots op je! En het gaat je ook zeker lukken. Geniet ervan en heel veel plezier!
    Groetjes en een dikke knuffel!
    Xxxxxx

  • 30 Maart 2015 - 16:16

    Tante Sjaan:

    Hee Lies wat leuk om je te volgen. Wil je mij je Skype adres ook even geven ? Ik vind het superknap van je dat je zo alleen daar naar toe bent gegaan. Vind je rust en ga ervoor. Hopelijk gaat de broeierige temperatuur daar weg en wordt het lekker warm. Hier k....weer. Hagelbuien en dan weer koud. Heb nu vakantie maar lekker even naar buiten, bah niks aan. Voor vandaag genoeg geluld en spreek je snel!! Doei doei xxxxxx tJ

  • 30 Maart 2015 - 17:16

    Tante Ineke:

    Hallo lieve Lies,

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen, ik hoop dat je er een heel mooie en leuke tijd zal hebben.
    't Is ook niet niks ff drie maanden weg, maar ik blijf je volgen hoor :-)
    Ik denk wel aan je, doe je best....want je kan het.

    Liefs van mij en natuurlijk ook van Chris.........doegggg

  • 01 April 2015 - 01:32

    Juliette :

    Hoi lieve Lies,

    Fijn dat je goed ben aangekomen in het verre Parimaribo.
    Geniet van deze ervaring en van alle nieuwe dingen die je gaat ontdekken, de tijd vliegt voorbij.
    Ik hoop snel weer een verhaal van je te lezen en wat foto's te zien van je omgeving!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 27 Maart 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 3056

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 25 Juni 2015

afstudeerstage

Landen bezocht: